شنبه 15 اردیبهشت 1403

دکتر احمد مرادی مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: به جهت حفظ سلامت اهداکنندگان و همچنین تشویق و حمایت از اهدا کنندگان مستمر خون در گیلان طرح واکسناسیون هپاتیت ب به طور رایگان انجام می شود .

سرویس سلامت موج برنا- نیاز به خون بیش از آن چیزی که فکر کنیم وجود دارد و گیلان در اهدا خون و البته مصرف خون سر آمد است . از این رو اداره کل انتقال خون کشور و به دنبال آن انتقال خون استان گیلان در صدد است تدابیری برای رشد و افزایش اهدا کنندگان خون در گیلان است .

دکتر احمد مرادی مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: به جهت حفظ سلامت اهداکنندگان و همچنین تشویق و حمایت از اهدا کنندگان مستمر خون در گیلان طرح واکسناسیون هپاتیت ب به طور رایگان انجام می شود .

دکتر مرادی در ادامه افزود : اهداکنندگان مستمر خون  با در دست داشتن کارت اهداکننده مستمر خون  و یا معرفی نامه اداره کل انتقال خون استان گیلان از شهریور تا مهر ماه سال جاری برای زدن واکسن هپاتیت ب به طور رایگان به مناطق تعیین شده اقدام کنند.

یادآور می شود طرحهای حمایتی و تشویقی انتقال خون در طی سالیان اخیر موجب اعتماد و توجه اهدا کنندگان شده است . طرح سپاس هم که در حال حاضر در حال اجراست ، یکی دیگر از طرحهای تشویقی و حمایتی انتقال خون استان گیلان و کشور است .

 

دکتر احمد مرادی با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون ((هپاتیت ب )) برای اهداکنندگان مستمر خون در گیلان، خاطرنشان شد: طرح واکسیناسیون (( هپاتیت ب )) برای اهداکنندگان مستمرخون استان گیلان بصورت رایگان با همکاری مرکز مدیریت بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل انتقال خون استان گیلان در حال انجام است.

دکتر مرادی  با بیان اینکه در این طرح سهم استان گیلان ۳۰ هزار واحد واکسن است، افزود: سازمان انتقال خون ایران جهت رسیدن به هدف جهانی مبنی بر حذف((هپاتیت ب ))  تا سال 1410 و همچنین در راستای ارتقای تضمین سلامت خون برای ایمن سازی اهداکنندگان خون مستمر برعلیه بیماری ، طرح ملی واکسیناسیون ((هپاتیت ب )) را در سطح کشور به اجرا درآورده است.

او با اشاره به آغاز این طرح در مراکز بهداشتی سراسر استان گیلان، افزود : هماهنگی های لازم با مراکز بهداشتی در شهرستان های ۱۶گانه گیلان برای حضور اهداکنندگان خون مستمر جهت تزریق واکسن ((هپاتیت ب )) انجام شده است، اهداکنندگان مستمر خون با به همراه داشتن کارت اهدای مستمر خون یا معرفی نامه از انتقال خون می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.(ر-180)

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna